Virtuaaliystäväni

lauantai 13. huhtikuuta 2013

Pellavaista

Meillä on pyörinyt jo pitemmän aikaa kangaspuiden matkassa vanhoja pellavalankoja. Mistä lie mummun varastoista ilmoille putkahtanutta. Ollessani paikallisessa käsityökeskuksessa suorittamassa työssäoppimisjaksoani laitoimme siellä puihin kauniin malliseen liinaan loimen. Vihdoinkin minulla oli aikaa käydä kutomassa noista pellavista muutama liina. Olikohan tämän mallin nimi jokin munkinvyö vai mikä lie. Itse tykästyin kovin tähän malliin ja tarkoitus olisi käydä vielä kutomassa nuo yksiväriset pellavat pois.









Arvonta on käynnissä tuossa edellisessä postauksessa, joten jos et vielä ole siellä käynyt, niin kannattaa mennä................tai sitten ei :)

sunnuntai 7. huhtikuuta 2013

Huhtikuun alun silmukat

Johan tämä alkaa taas sujua, siis tekeminen :) Nyt on ilmeisesti kevään saamattomuudesta päästy yli (toivottavasti ei ole toiveajattelua) ja neulominen alkaa taas olla kohdillaan. Nämä tuotokset ovat enimmäkseen jämälangoista tehtyjä, kuten tämä revontulikin. Tässä on käytetty neljän eri vironvillakerän loppuja . Revontuli on aina niin  ihana ja helppo neulottava ja lopputuloksesta saa melkein poikkeuksetta kauniin.


Revontulen päälle on sitten huitaistu kangaspuilla kudottu parimetrinen kaulaliina. Aina välillä tulee käytyä paikallisessa käsityökeskuksessa puuhastelemassa, vaikka itsellänikin on kangaspuut. Omissa puissa lymyilee edelleenkin mattoloimi, joka ei tunnu edistyvän nyt suuntaan eikä toiseen. Enkä oikein välitä omiin puihin laittaakaan näitä liinaloimia, joita ei tule tehtyä kovin montaa. Lointa kun ei viitsi ihan pienelle työlle hommata, käy sitten mieluummin keskuksessa kutomassa hyvässä seurassa.


Tässä liinassa on käytetty kuteena teeteen cacaolankaa kutakuinkin 75 grammaa ja loimilankana ilmeisesti elegant. Yhteensä painoa on 96 grammaa, joten tämä on ihanan kevyt, mutta kuitenkin tosi lämmin. Ensi talvelle on nyt jotain ihanaa odottamassa:)



Jämälankojen tuhoaminen on jatkunut sitten sukkien merkeissä. Molemmissa sukissa on käytetty sukkapuffalankoja. Heijastuksia-sukista jäi jäljelle näitä värejä.


Täälä taas on huivin jämät ja hieman eräistä toisista sukista jäänyttä lankaa. Vielä on ainakin yhdet tulossa näistä samoista langoista......


Huomasin tuossa että kävijälaskuri lähestyy uhkaavasti taas pyöreitä lukuja, joten olisiko aika taas pienelle arvonnalle. Tällä kertaa olenkin ilkeä ja annan osallistumismahdollisuuden ainoastaan niille lukijoille, jotka löytyvät tuolta yläosan lukijapaneelista. Lukijaksi toki voi liittyä arvonnan aikanakin. Siispä....

Yksi arpa tulee olemalla lukija + kommentoimalla tähän postaukseen
Kaksi arpaa saat jos edellisten lisäksi blogistasi reunalta löytyy pysyvällä ja näkyvällä linkityksellä (tuohon tyyliin kuin minulla tuossa vasemmassa reunassa) oleva mainos tästä arvonnasta. Voit käyttää tuota alimmaisena olevaa kuvaa

 Ilmoita kommentissasi monellako  arvalla olet mukana. Mahdollisuus siis KAHTEEN arpaan.

Lisäksi sinulla on mahdollisuus saada jotain pientä ylimääräistä, jos bongaat tasaluvun 30000

Arvonta päättyy kunhan tuo pyöreä luku on ylitetty



Hyvää arpaonnea kaikille!

perjantai 5. huhtikuuta 2013

Maaliskuun viimeiset silmukat

Edelleen hitaasti, mutta varmasti:)

Sukkia sain tehtyä vielä kahdet parit viime kuun puolella, en vaan ole ssanut niitä tänne kirjattua. Neulekirja Tähkäpää ja muut lempineuleet on ollut hyllyssä jo pitemmän tovin, mutta vasta nyt sain tehtyä sieltä jotain. Joskus sukka voi olla tosi hassun näköinen ilman jalkaa, mutta jalassa istuu hyvin, Nämä parit ovat molemmat sellaisia.



Wallander sukat on neulottu BC Garnin Semillasta, jota kului 70 grammaa kokoon 37. Lanka oli uusi tuttavuus ja tuntui mukavalta neuloessa ja jalassa.



Sinivihreät Bones sukat taasen ovat Novitan tico ticosta, jota näihin upposi 60 grammaa kokoon 37. Nämä sukat varsinkin ovat typerän näköiset ilman jalkoja varsinkin kun näitä ei ole höyrytelty mitenkään.



Alimmainen kuva taasen esittää revontulihuivia, minisellaista. Ajattelin tekaista tyttären tuomasta mohairlangasta niin suuren revontulen kuin siitä saa ja kivasti passasi kierrokset langan pituuteen. Lankaa oli sata grammaa ja huiviin siitä kului 98 grammaa, joten sehän oli kuin laskettu siihen. Eikä kaaviostakaan tainnut jäädä kuin viimeinen reikärivi tekemättä. Tämä on ihan miun värinen :D


sunnuntai 17. maaliskuuta 2013

Vielä tarttee lämmintä

Aamuisin on vielä sen verran kylmä, että mielellään pukee lämmintä ylle. Tein Schachenmayr Emotivosta lämpimän setin itselleni. Lankaa näihin kului 180 grammaa.



Varpaiden lämmittäjäksi päätyi tämä sukkapari, joka on tehty nallesta. En tiedä mikä tuossa nallessa oli  vikana, sillä pitkin matkaa tuli vastaan villanyppyjä, jotka ei varmaan lankaa kuulunut. Suurin osa niistä upposi kyllä piiloon, mutta jonkin verran niitä jäi esiinkin. Lankaa näihin meni 90 grammaa ja malli on otettu kirjasta Sock club, join the knitting adventure.


Ja hei, vielä on jotain lankoja jäljellä myyntilaarissa

keskiviikko 6. maaliskuuta 2013

Heijastuksia

Ihastuin netissä pyöriessäni näihin sukkiin ja niiden neulominen on ollut jo kauan mielessä. Toden sanoakseni näiden neulominen on myös ollut kauan työn alla. Viime kesänä aloitetut sukat ovat tuottaneet paljon harmaita hiuksia. Ei siksi, että ohje olisi ollut vaikea taikka langassa jotain vikaa. Takkuileminen on johtunut puhtaasti omasta itsestä, mutta vihdoinkin ne ovat valmiit :D Olen kyllä itsestäni ylpeä, sillä joskus muinoin olisin saattanut heittää nämä työlääntyneenä jo purkukoppaan, mutta onneksi sinnikkyys palkittiin. Värit ovat ihanan kirkkaa, suorastaan räikeät, mutta just mulle passelit. Lankana näissä on sukkapuffan sukkalanka, jota kului 130 grammaa ja puikkoina 2½ ja resoreissa 2. Kuten muutkin omia jalkojaan kuvaavat ihmiset ovat huomanneet, että se ei olekkaan mikään helppo tehtävä. No jonkunlainen kuva kuitenkin minun uusista ihkuista sukista:DD



Lisäsin muuten joitain lankoja tuonne myyntilaariin jos kiinnostaa, niin voipi kurkata:)